Ready for departure - Reisverslag uit Leuven, België van Philippe Beullens - WaarBenJij.nu Ready for departure - Reisverslag uit Leuven, België van Philippe Beullens - WaarBenJij.nu

Ready for departure

Door: Philippe Beullens

Blijf op de hoogte en volg Philippe

15 Juli 2016 | België, Leuven

Sommigen begonnen zich al de wildste verhalen voor de geest te halen: heeft Philippe zijn rugzak verkocht op Ebay en reist hij voortaan alléén nog met een hippe en onverwoestbare Samsonite naar verre bestemmingen om er te gaan spelen? Logeert hij voortaan alléén nog maar in superdeluxe hotels en heeft hij het avontuurlijke en spartaanse leven in Aziatische jeugdherbergen definitief achter zich gelaten? Heeft hij zijn zin voor avontuur voorgoed opgeborgen? Is de tijd van de avontuurlijke reisblogs van weleer definitief voorbij?

Nee hoor! Intégendeel. Dan ken je me nog niet!

Mijn laatste rugzakavontuur dateert inmiddels van 2011: toen vloog ik naar Shanghai en enkele dagen later zette ik voet aan grond in Taiwan om vervolgens dit exotische eiland als backpacker te verkennen. Nadien kreeg mijn internationale beiaard en -orgelcarrière een boost: ik ging op concerttournee naar de USA, Australië en diverse Europese landen. Hoogtepunt was de zomer van vorig jaar: 25 concerten in 6 landen op amper 2,5 maanden tijd. Intens en geweldig!

Maar intussen begon het weer te kriebelen na zovele intense Aziatische avonturen. Het moest er weer maar eens opnieuw van komen! En zoals steeds, laat ik me vaak leiden door de spontaniteit van het dagelijks leven. Toen ik in 2009 een fantastische reis maakte doorheen Japan, raakte ik op zekere avond in gesprek met een sympathieke Japanse mechanicien in een gezellige Japanse herberg. De man in kwestie bleek elke maand Zuid-Korea te bezoeken om er auto-onderdelen aan te kopen. Zijn enthousiaste vertelsels over het land - tussen de uitgebreide Saké-degustaties door - (nooit gedacht dat er zóveel verschillende Staké-variëteiten bestonden overigens) maakten me nieuwsgierig. Een uitnodiging om op Korea's énige beiaard te komen spelen, deed de rest.

Dit jaar wordt het dus Korea. Het zuidelijk deel van het schiereiland voor alle duidelijkheid! Het is - buiten hun Communistische noorderbuur - het énige land in die regio waar ik nog nooit geweest ben. Zit een reisje naar Noord-Korea er ooit in? Graag, maar liever niet wegens véél teveel gedoe... En waanzinnig duur. En bovendien mag je in dat land niet zomaar gaan en staan waar je wil. Degenen die Reizen Waes gezien hebben in Noord-Korea, begrijpen waarover ik het heb.

Je reist naar Frankfurt om er Frankfurter Wurst te eten, naar Berlijn om er Boules de Berlin te eten, ... en naar Seoul om er natuurlijk een selfie te maken terwijl je Gangnam-Style danst in Seoul's hipste wijk: Gangnam! Ik zie het hélemaal zitten.

Maandag 18 juli vlieg ik via Frankfurt naar Seoul en zal er 3 weken rondtrekken als backpacker. Ik heb mijn rugzak moeten gaan zoeken, maar heb hem weldegelijk gevonden! Slechts 2 muzikale strapatsen op deze reis: een beiaardconcert en orgelconcert. De rest is voorbehouden voor rugzak-avonturen.

Vanaf dinsdag 19 juli verschijnt er elke dag een verslag over mijn avonturen in Zuid-Korea.

Ik ben er klaar voor.

En ik ben ontzettend benieuwd wat me te wachten staat.

Ik herinner me nog dat ik voor mijn eerste China-reis (2006) ontzettend zenuwachtig was. Die nervositeit is eraf: ik ben intussen een ervaren wereldreiziger die van niks meer versteld staat op onze schitterende planeet.

Niettemin blijft het altijd een beetje spannend...

En dat kunnen julllie mee volgen.

Reacties op de reisverhalen zijn zéér welkom: hetzij op de site zelf of op Facebook.

Letskorea!


  • 16 Juli 2016 - 01:32

    Gin:

    Beste Phillipe,

    Ik wens je een fantastisch avontuur en kijk al uit naar je spannende reisverhalen !

    Groetjes,

    Gin

  • 16 Juli 2016 - 13:19

    Hilde:

    Hopelijk heb je die gangnamstyle goed geoefend zodat je ons trots maakt! Een hele fijne reis gewenst en ik kijk met veel plezier uit naar je reisverhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Philippe

Philippe is een gepassioneerd en ervaren wereldreiziger, geboren in 1975 in België. Hij spreekt vlotjes verschillende talen en bouwde in de afgelopen 20 jaar een flink palmares aan reiservaring op in o.a. : Polen, Noorwegen, Ierland, Rusland, China, Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Mongolië, Japan, Taiwan, Indië, Australie en de Verenigde Staten. Hij reisde naar al deze landen ofwel als backpacker ofwel als internationaal bekend concertmusicus (organist/beiaardier). Hij is auteur van diverse reisgerelateerde artikels in reistijdschriften en probeert steeds zijn reiservaringen zoveel mogelijk te delen met andere reislustigen. In het dagelijks leven is Philippe zéér druk actief als professioneel musicus: Organist, beiaardier, koordirigent en muziekleraar.

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 10985

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 11 Augustus 2016

Letskorea!

Landen bezocht: